zondag 21 maart 2010

Topshelf Megastores



Naam opdrachtgever:
Topshelf Megastores (Ovatio B.V.)

Opdracht en verantwoordelijkheid daarbinnen:
In mijn vrije tijd ben ik werkzaam bij Topshelf Megastores in Beuningen. Hier heb ik eerst 2 jaar gewerkt op de schoenenafdeling en sinds half jaar ben ik werkzaam in het Grand Café. Elke zaterdag beman ik het Grand Café en ben ik verantwoordelijk voor alle werkzaamheden binnen het café.

Verloop opdracht:
Elke zaterdag ben ik werkzaam in het Grand Café en ik krijg vaak positief commentaar van mijn leidinggevende.

Ontwikkelde competenties:
Stressbestendigheid, Inzet, Samenwerken, Initiatief, Mondelinge communicatie

Competentie: Stressbestendigheid
Situatie
Er staan 10 mensen aan de bar, de tafels zijn nog smerig en de broodjes zijn klaar.

Taak
Zo vriendelijk mogelijk de mensen helpen aan de bar en zorgen dat alles netjes wordt opgeruimd.

Aanpak
Eerst help ik de mensen aan de bar, daarna ruim ik de tafels af en vervolgens haal ik de broodjes uit de oven.

Resultaat
De klanten zijn tevreden en het Grand Café ziet er weer netjes uit.

Terugblik
Ik ben tevreden over het verloop van de situatie. In het vervolg zal ik hulp inschakelen.

Competentie: Inzet
Situatie
Het is rustig bij de Grand Café en ik ga helpen bij de kassa's vanwege de drukte.

Taak
Het Grand Café tijdelijk sluiten en een kassa openen, om te zorgen dat alle klanten snel worden geholpen.

Aanpak
Ik zet het bordje gesloten op de bar, ik ga richting de kassa's, ik vraag waar ik kan helpen, ik open een kassa en zodra het weer rustig is ga ik terug naar het café.

Resultaat
De klanten zijn tevreden en het management is blij met mijn inzet.

Terugblik
In het vervolg zal ik de situatie weer zo aanpakken. Alleen zou ik wel een vervanger regelen voor het café, mochten er klanten komen.

Competentie: Samenwerken
Situatie
Ik help andere afdelingen waar nodig en zodra ik pauze wil gaan houden moet ik een vervanger regelen voor in het Grand Café.

Taak
Doormiddel van overleg en samenwerken help ik andere afdelingen.

Aanpak
Ik bel naar een andere afdeling en vraag of Rianne (collega) mijn over kan nemen zodat ik pauze kan gaan houden.

Resultaat
Ik kan zorgeloos pauze gaan houden, in de weet dat het Grand Café in goede handen is.
Terugblik
Ik ben erg tevreden over het verloop.

Competentie: Initiatief
Situatie
De sauzijsenbroodjes zijn op.

Taak
Nieuwe sauzijsenbroodjes afbakken

Aanpak
Zodra de laatste is verkocht, leg ik 4 nieuwe sauzijsenbroodjes in de oven. Zodat deze zo snel mogelijk weer verkocht kunnen worden.

Resultaat
De klanten zijn de tevreden en het management is blij met mijn initiatief.

Terugblik
In het vervolg zou ik het weer zo aanpakken.

Competentie: Mondelinge communicatie
Situatie
Een verkoopgesprek met een klant.

Taak
Zorgen dat de klant tevreden is en degene iets verkopen.

Aanpak
Vriendelijk blijven, degene iets aanbevelen, positief zijn.

Resultaat
Positief resultaat voor mij en de winkel

Terugblik
Ik ben erg tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten